Välkommen att tävla

På Kalmar Golfklubb anordnar vi en rad olika tävlingar under året. Vårt mål är att ha ett brett utbud av tävlingar. Vi vill attalla ska känna sig välkomna att anmäla sig till en tävling oavsett nivå. Att tävla kan vara en morot att prestera men att tävlandet har många fler värden än så. Träffa nya spelkompisar, testa på nya spelformer osv. Har du frågor kring tävlingar hoppas vi att du får svar på dem nedan, annars är du välkommen att ta kontakt med klubbens tävlingskommitté alternativt receptionen.

Varmt välkommen med din anmälan

Information kring tävling

För att få spela en klubbtävling behöver du minst ha hcp 54, det kan finnas undantag där lägre hcp krävs. För att få pris vid klubbens tävlingar behöver vi representation vid prisceremonin. Är inte tävlingsledningen vidtalad så tillfaller priset således nästa spelare/lag i prislistan.

Tävlingsanmälan:

- Via Min golf - Se tävlingar

- I golfterminalen i klubbhuset.

- Personligen i receptionen. Inga anmälningar tas emot via telefon eller mail.

I samband med anmälan betalar du din anmälningsavgift. Det är först då anmälan blir giltig. Gäster som deltar i tävlingar betalar både tävlingsavgift och tävlingsgreenfee.

Vid klubbens tävlingar gäller inte greenfeebiljetter, introduktionskort eller partnerbiljetter.

Tävlingsavgifter:

Singel - Individuell - från 175kr, Par - från 350kr/par Lag, - 4 personer - från 700kr/lag