Nybörjare - ålder 11-21 år

Vägen till Grönt Kort

Vad kul att du har klickat in på denna sidan, då är du förmodligen sugen på att börja spela golf eller är du igång men har nu målet att nå det gröna kortet.

Lite beroende på ålder finns det tre olika sätt att nå det Gröna Kortet , vilka är beskrivna nedan.

1. För dig i åldern 5-10år

I denna åldern anmäler du dig till träningsgrupperna Äventyrarna 5-10år. Vi arbetar här efter Svenska Golfförbundets "Golfäventyret" som bygger på 30m-, 50m- och 100m-banan. För att "Levla" till nästa bana ska man klara att spela banan på ett visst antal slag och klara de utmaningarna som tillhör varje nivå. När du klarat att spela 100m-banan på 45 slag eller bättre samt klarat tillhörande utmaningar har du ditt Gröna Kort.

KLICKA HÄR FÖR MER INFO & ANMÄLAN!

Ålder: 11-21 år

Under 2024 ger Kalmar Golfklubb 50 st barn & ungdomar i åldern 11-21 år möjligheten att under enkla former börja spela golf. I paketet ingår nybörjarutbildning, deltagande i klubbens organiserade träning samt  medlemskap i klubben, vilket ger dig fritt spel på båda våra banor.

Utrustning finns att låna på träningspassen och vi har ett antal set till utlåning för spel på banan. Allt detta till ett pris av 2000kr (ord 5800kr).

Du startar din resa med att gå på vår nybörjarträning. Det är fritt att hoppa in när du önskar, så att du slipper att vänta på en kursstart.  När du fått dina grunder i golfens olika slag får du börja spela med en fadder på banan och du kan nu börja i en av klubbens träningsgrupper om så önskas. Successivt jobbar vi oss nu mot golfens gröna kort. När du fått ditt gröna kort får du på egen hand gå ut på banan och spela.

Nybörjarträning

Start måndag 22/4
Måndagar kl 18.15-19.15
Onsdagar kl 17.00-18.00

Veckor: 17-23
Samlingplats: Klubbhuset

Nybörjarkurs 2

Denna kurs genomförs som ett miniläger första veckan på sommarlovet. Vi samlas vid Kalmar Golfklubbs klubbhus. Har du utrustning är det bra om du har med dig den annars finns det att låna.

Vill du bara gå denna introduktionskurs betalar du 700kr

Datum:  17/6-21/6

Tid: kl 13.00-16.00 & den 21/6 kl 10.00-17.00

Kan du ej dessa datum så kontakta oss så fixar vi det

ANMÄLAN HÄR

3. Privat utbildning för dig som är 13 år och äldre
Det här steget riktar sig till dig som har svårt att anpassa dig till grupptiderna oven eller inte vill delta i någon gruppverksamhet. Du kan då gå Gröna Kortet Utbildningen privat för att snabbt bli klar och komma igång spela golf med t ex kompisar och föräldrar. Du betalar 3000kr för utbildning och medlemskap vilket ger dig obegränsat spel på banan. För mer information och start kontakta någon av oss tränare nedan.

Kontaktuppgifter:

Pierre Hadevik